Üks positiivne ja üks negatiivne näide kasutatavusest veebis

Positiivne näide kasutatavusest Eesti veebis on e-pood Selver. Veebileht on hästi struktureeritud ja kasutajasõbralik, mis aitab kasutajatel leida vajalikku teavet ja tooteid kiiresti ning mugavalt. Selveri veebileht on kergesti navigeeritav ja loogiline. Kasutajad saavad leida tooteid kategooriate kaupa, teha otsingut, vaadata allahindlusi ja palju muud.

Lisaks on selver loonud ka mugava ostuprotsessi, kus kasutajad saavad valida erinevaid maksevõimalusi ja tarneviise, mis tagab kasutajakogemuse sujuvuse. Tarneviiside hulgas on ka võimalus tellida kaup kauplusest järgi või lasta see koju toimetada. See tagab kliendile maksimaalse valiku ja mugavuse. 

Selveri veebileht kohandub automaatselt erinevate seadmetega, nagu arvuti, tahvelarvuti või nutitelefon et tagada sama sujuv kasutuskogemus kõigil seadmetel. See võimaldab kasutajatel osta tooteid ja teha enda ostud mugavalt ka kodust või töölt väljaspool olles.   Selver pakub ka mugavat e-poe rakendust, mida on lihtne kasutada ja see võimaldab kasutajatel osta tooteid oma nutitelefonist või tahvelarvutist, rakendus võimaldab telefoniga poest läbi lüüa tooteid, mille tõttu kulub inimesel kassa järjekorras vähem aega ningteha ostud kiiresti ja lihtsalt.


Üks negatiivne näide Eesti veebilehtedest, mis on kasutatavuse seisukohast keerulisem, on Tallinna Linnamuuseumi veebileht. Esileht sisaldab palju erinevat informatsiooni, kuid selle paigutus ja struktuur ei ole kasutajatele intuitiivne. Esilehel on palju erinevaid pilte, mis võivad kasutajaid segadusse ajada ja takistada neil soovitud informatsiooni leidmist. Tõhusam lähenemine oleks paigutada esilehele vaid kõige olulisem informatsioon, mis aitab kasutajatel kiiresti mõista, mida veebileht pakub ja mida nad sealt leida võivad.

Teiseks, lehekülg sisaldab mitmeid erinevaid allmenüüsid, mille kaudu saab leida muuseumi ajaloo, eksponaatide ja muud informatsiooni. Kuid menüüd ei ole väga selged ja võivad olla kasutajatele segadust tekitavad. Eriti kui kasutajad ei tea täpselt, mida nad otsivad, võib olla keeruline aru saada, millise allmenüü alt leida soovitud informatsiooni. Tõhusam lähenemine oleks selge ja lihtne menüü, mis aitaks kasutajatel leida soovitud informatsiooni kiiresti ja hõlpsalt. Lisaks tekkis erinevatel seadmetel probleemiks see, et lehekülg oli aeglane, mis juba segab lehekülje külastajatel tõhusalt informatsiooni otsida.


Kasutatud allikad:

https://www.selver.ee/

https://www.linnamuuseum.ee/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

"Mängustamine ja selle rakendamise võimalused" arvustus

Üks tarkvara arendus- ja üks ärimudel