Teistmoodi IT

IT-tugilahendused on muutunud tänapäeval lahutamatuks osaks enamiku inimeste elust ning on leidnud laialdast rakendust erinevates valdkondades. Eestis on nende lahenduste kasutamine järjest tavalisemaks muutunud ja nende tähtsus ühiskonna toimimise seisukohalt on aina suurem. Kui oled IT-tugilahenduste otsustaja rollis, siis on Sinu vastutuseks tagada, et sellised lahendused oleksid tõhusad ja sobivad kasutamiseks Eestis. Selleks tuleb kaaluda mitmeid küsimusi, alustades lahenduste käsitlemisest tehnoloogilise abivahendina ning lõpetades nende rahastamisega.

Kui rääkida IT-tugilahenduste rakendamisest Eestis, siis võib neid käsitleda kui erivajadusega inimeste abivahendeid. Nende lahenduste kasutamine on laialdane erinevates sektorites nagu meditsiin, haridus, tööstus jne, tuleks nende kasutamist vaadelda eraldi teistest tehnoloogilistest lahendustest. IT-tugilahendused on mõeldud eelkõige erivajadustega inimestele, need võimaldavad inimestel paremini toime tulla erinevate igapäevaste ülesannetega, näiteks lihtsustades ja kiirendades nende tööprotsesse ning parandades nende elukvaliteeti. 

IT-tugilahenduste soetamise rahastamise küsimus on keeruline ja mitmetahuline. Eestis on riigi roll selles oluline, eriti kui soovitakse tagada, et IT-tugilahendused oleksid kättesaadavad ka neile, kellel pole võimalik neid endale ise soetada. Selleks tuleks kaaluda erinevaid rahastamisvõimalusi. Näiteks võib rahastada neid läbi ettevõtete eelarvete või riigi rahastamise, nagu seda tehakse mitmetes teistes riikides. Siiski võib IT-tugilahenduste soetamise hind olla kõrge, mis võib olla takistuseks nende kasutuselevõtule. Võimalus oleks ka luua toetusprogramm, mis tagaks erivajadustega inimestele kättesaadavuse ning vajalike lahenduste soetamise võimaluse. Samuti võiks kaaluda koostööd erasektoriga või toetuda toetuste saamisele Euroopa Liidult.

Paljud teised riigid on juba edukalt rakendanud IT-tugilahendusi erinevates valdkondades. Näiteks võib tuua Taani, kus IT-tugilahendusi kasutatakse laialdaselt eakate ja erivajadusega inimeste abistamiseks, ning Soome, kus IT-tugilahendusi kasutatakse tervishoiusüsteemi moderniseerimiseks, ning Soomes on ka erivajadustega inimestele suunatud digilahenduste rahastamiseks eraldi fond. Oluline on õppida ja võtta arvesse teiste riikide kogemustest selles valdkonnas. Teiste riikide kogemused ja parimad praktikad võivad anda väärtuslikke teadmisi ja inspiratsiooni, kuid samas tuleks neid kohandada vastavalt Eesti kontekstile ja vajadustele.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Üks positiivne ja üks negatiivne näide kasutatavusest veebis

"Mängustamine ja selle rakendamise võimalused" arvustus

Üks tarkvara arendus- ja üks ärimudel